Tuesday, June 8, 2010

Saman

assalamualaikum.

roadtax aku dah nak mampus dalam masa sebulan. roadtax moto yg mak aku pakai kat kampung plak dah lama mampus. last week aku pegi la kat kedai moto tu bayar tunggakan bulanan dan buat roadtax sekali. aku pegi hari khamis kot hari tu. pastu dia suh dtg kul 6ptg esoknya utk amik roadtax. 

esoknya aku dtg kul 6.15pm tp roadtax tak smpi lg. aku balik dulu and suh dia call klu dah smpi. kul 7 lebih baru dia call tp dia kata aku tak leh renew roadtax sbb aku ada saman. aku ada ENAM saman yg tak bayar lagi. kene settle semua saman dulu baru bleh renew roadtax. last time aku check mmg aku ade saman. mmg 6 saman. 5 saman ekor, 1 saman parking. jumlah semua RM 1530. last time aku check bulan lepas ade diskaun. so jumlah lepas diskaun ialah RM 1130. tapi semalam aku check dah takde diskaun2 dah. so kene bayar full amount.

p/s: adoiyaiiii. luak la duit aku nk buat belanja kawin. huwaaaa. hampehnye.

8 comments:

Myvitrd said...

banyak tu bro.. dapat beli 1 cincin hantaran..sabar ye

http://myvitrd.blogspot.com

Saiyed said...

huhuhu...satu je??
aku tunang hari tu beli 3 cincin pun tak smpi seribu stgh...sbb ade diskaun...

huhuhu

MrsLove said...

byaknya saman...
isk..pape pun kena bayar gak kan..
banyak2 kan bersabar yerk..

Saiyed said...

saman2 tu dikumpul dari tahun 2007...
huhuhu

linie said...

cek kt ne ekk?dlu penah cek,pastu lupe nk tgk ktne..klu aku lg haru,kete ayah aku pkai name aku, pguna kete tu kumpul saman, sape kene baya??huhu..

Saiyed said...

klu guna nama ko, ko la yg kene byr...huhuhu
mintak la ngan pengguna2 tu...

aku cek kat MYEG.com.my..tp kene register dulu kot...
ade yg tak yah register tp aku tak igt kat ner..cuba tgk kat www.malaysia.gov.my

Unknown said...

saman ni mmg buat bazir duit jer bayar...bukan sikit2 lak tu...tu sbb kene hati2 hehe

Saiyed said...

sgt la setuju...mmg membazir...
aku dah abis seribu stgh bayar saman nih...hampeh tul...

terlajak kete boleh reverse, terlajak kene saman, bayo je laa...lain la klu ada sedara mara keje polis...tu pun belum tentu bleh tlg setel...huhuhu