Thursday, June 3, 2010

Batuk dan Madu

assalamualaikum.

batuk aku tak kurang2. makin teruk ada la. smpi sakit la kepala aku nih. dek kerana tak tahan sgt, aku pun pegi la klinik after office hour smlm. doktor bagi ubat antibiotik and ubat sakit kepala. dia tak bagi ubat batuk sbb aku ckp aku dah ada ubat batuk. pastu dia bagi MC sehari. dia suh aku rehat dulu. duduk dlm aircond lama2 tu bahaya gak dia kata.

maka hari ini aku sekadar berehat di rumah dgn harapan esok tiada lagi batuk. hehehe. harap2 laa. seksa la batuk2 smpi pening2 kepala nih. tension. nak buat keje pun tak senang.

ada saranan suh makan madu utk hilangkan batuk tu. ada gak try tapi tak kurang2 gak. hmmm. tak tau la. nak kene gi cari madu lebah asli kat dalam hutan sana kot. klu beli kat sini belum tentu dpt yg asli lagi. mesti dah campur air la gula la dan ntah pape lagi. nk dpt yg asli tu mmg payah dan aku pun tak tau mcm mana bau, rasa dan rupa madu lebah asli tu. huhuhu.

p/s: minum madu bagus dann baik untuk kesihatan. bermadu??? jgn kalau tak mampu. huhuhu

No comments: