Thursday, June 10, 2010

Harga terlampau

assalamualaikum.

tadi aku bawak parents aku gi jenjalan kat Jusco Equinne Park. saja je bawak sambil nak usha kamera digital murah2. Jusco kan tgh sale skrg nih. hehehe.

nak dijadikan cerita, kitorang pegi la mkn kat foodcourt Jusco tu. aku tak nak citer la pasal pilihan makanan atau harga makanan. aku nk citer pasal harga air. memula beli fresh orange, harganya RM1.80. ok la kot walaupun cuma guna cawan kertas pasar malam tu. then aku nak beli sirap and teh tarik. tp takde kat kaunter air tu. dia suh gi beli kat kaunter desert. fine. aku pun pegi la kaunter desert. order la sirap and teh tarik. bila aku tgk dia tulis harga kat order sheet tu, nk terbeliak gak la biji mata aku. huhuhu. sirap RM2.30, teh tarik pun RM2.30. igtkan ada ape2 yg luar biasa dgn harga mcm tu. tp hampeh. sama je kalau pegi minum kat kedai mamak atau Dapurmas Presint 9 tu. ada ke sirap ngan teh tarik lagi mahal dari fresh orange. hampeh tul.

p/s: takkan pegi foodcourt itu lagi. baik pegi mkn kat Kenny Roger's Roasters. huhuhu.

No comments: