Wednesday, April 7, 2010

Peperiksaan SPA

assalamualaikum

bbrp orang rakan aku dapat panggilan utk Peperiksaan SPA hari sabtu nih. termasuk la cik tunang aku. so diorang ada la gak tanya2 apa yg perlu dibaca utk jawab exam tu nnt. dah la exam seharian. pagi smpi ke ptg. klu tanye aku, soalan2 dia senang jer. nak jawab tu yg susah sket. heheheh.

aku rasa antara perkara yang perlu dibaca adalah spt berikut:
  • matematik (sukatan SPM) mmg dinyatakan dalam surat panggilan
  • pasal sistem pentadbiran persekutuan dan negeri
  • perlembagaan
  • dasar-dasar kerajaan (kalau dapat khatamkan buku Malaysia Kita lagi bagus)
  • isu-isu semasa
  • pengetahuan am
bab pengetahuan am tu mmg very subjektif. ada kawan aku cadangkan baca pengajian am sukatan SPM. tapi tak tau la sejauh mana kebenarannya. aku penah jumpa satu soalan dia tanya nama sebenara Al-Khwarizmi. huhuhu. tembak je la. so, rajin2 kan lah diri anda membaca. Membaca tu kan sumber ilmu. heheheh

p/s: gud luck pada semua especially to my beloved fiance. =)
Post a Comment