Wednesday, April 7, 2010

Peperiksaan SPA

assalamualaikum

bbrp orang rakan aku dapat panggilan utk Peperiksaan SPA hari sabtu nih. termasuk la cik tunang aku. so diorang ada la gak tanya2 apa yg perlu dibaca utk jawab exam tu nnt. dah la exam seharian. pagi smpi ke ptg. klu tanye aku, soalan2 dia senang jer. nak jawab tu yg susah sket. heheheh.

aku rasa antara perkara yang perlu dibaca adalah spt berikut:
  • matematik (sukatan SPM) mmg dinyatakan dalam surat panggilan
  • pasal sistem pentadbiran persekutuan dan negeri
  • perlembagaan
  • dasar-dasar kerajaan (kalau dapat khatamkan buku Malaysia Kita lagi bagus)
  • isu-isu semasa
  • pengetahuan am
bab pengetahuan am tu mmg very subjektif. ada kawan aku cadangkan baca pengajian am sukatan SPM. tapi tak tau la sejauh mana kebenarannya. aku penah jumpa satu soalan dia tanya nama sebenara Al-Khwarizmi. huhuhu. tembak je la. so, rajin2 kan lah diri anda membaca. Membaca tu kan sumber ilmu. heheheh

p/s: gud luck pada semua especially to my beloved fiance. =)

6 comments:

Anonymous said...

frm my experience pengetahuan am tu bace buku sejarah or pengajian am STPM. gud luck ur fiance..;)

Saiyed said...

thanx Cik N...

i cant share my experience coz i read nothing...but i passed...
huhuhuhu

shamsiah said...

thanks a lot for your moral support...dah berthn xjawab soalan exam cm ni..cuak gak..hehehe

linie said...

so,cik tunang ko dpt tak g exam?ke jd mcm aku??
if dia dpt g exam, buleh tak nk tahu, dia smpai upm kol bape ekk??

Saiyed said...

linie: ko tak pegi ke?? patut la aku cari ko tak jumpa...hehehe
aku anta cik tunang aku...smpi sana lebih kurang kul 8 laa...masa tu tak jem sgt lg...lps kul 8 tu mmg jem...aku dgr ramai gak yg patah balik...tak sangka plak ko salah sorang nye..huhuhu

linie said...

so,knape ekk jam sesngat..aku maseh memikrkn ape yg buatkan jam??xde paking ke pe?
btw,bpe org jek yg bjaya mek exam???100org??msti sparuh dwn pon xpnoh