Wednesday, June 16, 2010

Harga vs Cuaca

assalamualaikum.

pagi tadi dgr Breakfast@Suria bersama Halim Othman dan Zizi. ceh. mcm promote lak. hehehe. yup. skrg mmg aku dah selalu dgr SuriaFM dah. kalau Halim takde jer baru aku tukar HotFM. tu pun jarang2 dah.

tp yg aku nk cite nih bukan pasal radio. aku nk cite pasal harga ayam. sbb aku dgr Halim ngan Zizi baca paper pg tadi. harga ayam naik sbb cuaca panas. kononnya harga ayam terpaksa dinaikkan sbb ayam susah nak membesar. kononnya ayam susah nak membesar sbb cuaca skrg makin panas. so, kalau diterjemahkan dalam istilah matematik, penyataannya akan jadi begini:

Harga ayam adalah berkadar langsung dgn suhu sesuatu tempat. Semakin tinggi suhu di tempat itu, semakin tinggilah harga ayam.

kepala lutut dia!! selama nih cuaca kat malaysia nih beriklim sejuk ke? ada salji ke? tak panas ke? mmg la cuaca skrg makin panas sbb global warming and whatsoever. tapi jgn la bagi alasan yg budak sekolah pun akan gelak semata2 nak kaut lebih untung. hmmmm. dunia dunia.

p/s: nak boikot ayam plak ke? huhuhu
Post a Comment