Monday, April 26, 2010

Akademi Fantasia vs American Idol

assalamualaikum.

i used to watch AF. tapi semakin lama aku semakin muak nak tgk AF. byk  sgt drama dan cite yg mengarut2 yg dipaparkan melalui diari. pengacara pun makin bosan. kalau ade peminat AF yg marah dgn statement aku nih pun aku tak kisah. aku cuma menyuarakan betapa dangkalnya cara program realiti hiburan di malaysia mengaut keuntungan. aku merujuk khusus kepada AF. sbb AF la antara yg paling popular pun. 

amatlah berbeza bila aku tgk American Idol. mmg program nyanyian semata2. takde drama2 bercinta la apa2 laa. i was so amazed with the talent the have and the way the show is presented. ok la. klu korang cakap American Idol tak leh nk banding ngan AF sbb itu kat Amerika, kita kat Malaysia. cuba tgk Malaysian Idol. tak jauh beza dgn American Idol. konsepnye sama. takde drama2 bercinta la itu la ini laa. naik muak la tgk mcm tu. klu nak tgk kisah2 tu baik tgk Cerekarama ke, Akasia ke. drama Adamaya tu lagi layan. huhuhu.

p/s: MyStarz LG ok gak tapi bakat yg masuk tu tak seberapa la aku rasa. sori la yer. just my 2 cents opinion. hehehe.


Post a Comment