Saturday, April 17, 2010

aku tak suka politik

assalamualaikum

aku tak suka politik. aku tak suka dgn ape yg aku tgk kat parlimen. bertekak mcm budak2. tak boleh berbincang elok2 ke? siap main gelar2 org la ape la. ntah pape. mcm tu ke perangai wakil rakyat?? org mcm tu ke rakyat pilih utk jadi wakil mereka dan memperjuangkan hak mereka? mcm org tak bertamadun.

aku tak suka politik. setiap kali tiba pilihan raya, mcm2 janji ditabur. pancing undi sana, pancing undi sini. mcm2 fitnah dilempar. org tu buat ini, org ni buat itu. kawan boleh jadi lawan. pasal nk tampal poster pun nak gaduh2 nak tumbuk2. duduk sekampung tapi bermusuh mcm la lps pilihanraya dah tak duduk sekampung lg. ntah ape2.

aku tak suka politik. sbb kadang2 org main politik nih kotor. gila kuasa. nak jadi wakil rakyat sbb ada agenda peribadi. nak tebalkan poket sendiri. nak kayakan suku sakat dan sedara mara. tapi mmg ada yg betul2 jadi wakil rakyat sbb dia betul2 nak jadi wakil rakyat. nak bela nasib rakyat. org mcm nih mmg tak ramai. lebih ramai yg tamak dan gila kuasa dari yg betul2 ikhlas nk jadi wakil rakyat.
aku tak suka politik. sbb tu aku tak daftar jadi pengundi lagi. aku tak nak undi sape2. huhuhu

p/s: tak leh ckp lebih2. nnt kene amik tindakan. hehehe
Post a Comment