Thursday, August 5, 2010

Filem dan Air Mata

assalamualaikum.

aku tak suka tgk cite leleh2. movie yg jalan cite sedih2. rasa mcm poyo jer. tak tau la nape kan. huhuhu. aku lebih suka tgk filem genre action and comedy or combination of both. kadang2 layan gak la movie jiwang ngan cik wife-to-be. kadang2 jer. tu pun jenis jiwang yg happy2. bukan sedih2. 

tp aku prefer citer yg berkisar ttg sukan. tak kisah la sukan ape pun. sbb aku suka semangat yg diorang tunjukkan dalam citer tu. kadang2, tgk citer2 mcm nih pun boleh buat aku terharu. terharu dgn semangat perjuangan dan tak menyerah kalah. poyo ke aku? hahaha. well, setiap org ade minat yang berbeza. antara filem yg pernah buat air mata aku tumpah spt berikut (hahaha):
 
Remember The Titans 
 (sport: american football)
citer pasal bagaimana org kulit putih dan kulit hitam boleh lupakan permusuhan mereka kerana futball (american football)

The Longest Yard  
(sport: american football)
citer pasal semangat perjuangan, setiakawan, persahabatan dan kesetiaan.

Forever Strong 
(sport: rugby)
citer pasal sorg budak yg talented tapi bermasalah. sukan ragbi dan kesungguhan coach telah mengubah dia jadi seorang pemain dan kapten pasukan yg hebat. (muka hero dia mcm Cristiano Ronaldo. hahaha)

ada lagi bbrp movie mcm nih tp aku takleh nak recall. Forever Strong nih yg paling latest aku tgk kat channel HBO bbrp hari lepas. Remember the Titans dan The Longest Yard aku dah lama tgk dan aku masih igt smpi skrg. namun, ada gak movie yg aku rasa sekadar nak cari untung. takde soul (soul?? huiyoo) dalam movie tu. amik kesempatan atas populariti sesuatu sukan dan buat movie. tp jalan cerita agak hampeh. contohnya:

Goal! Dream Begins
(sport: soccer/football)
Goal II: Living The Dream
(sport: soccer/football)
 dua movie pasal sukan yg paling aku minat, bola sepak. tp jalan citer agak hampeh. aku tak igt byk pasal movie nih. aku tak igt mcm mana jalan citer dia. tidak meninggalkan kesan di hati. huhuhu.

p/s: bila la malaysia nak ade filem2 mcm nih yg sehebat 3 filem kat atas tu. hmmmm.

1 comment:

Fadzly@RyCO said...

remember the titans mmg best n sedih .. terutama masa Julius jumpa Gerry kt hospital lepas Gerry xcident n lumpuh, mengalir air mata sioottt hehe