Monday, August 16, 2010

Damage repaired, condition unstable

assalamualaikum.

previous post aku citer aku eksiden. the next day aku terus anta ke bengkel utk repair. kene repair segera sbb kete nih adalah satu2nya mean of transportaion yg aku ada. mau tak mau mmg aku terpaksa repair. nasib baik la boleh siap on the same day. hantar pagi, petang dah siap. total cost is RM 490. there goes my wedding budget. tukar bumper and bracket baru, tukar grill dpn yg pecah, tarik chasis, ketuk mana2 yg kemek, tukar lampu utama and signal yg pecah. kete ni akan nmpk sopak sket sbb aku tak anta cat lg. klu nak cat bumper, bonet and fender, it would cost me another RM400. maybe aku biar je dulu mcm nih smpi selesai urusan dan majlis perkahwinan aku. sabar je la.


bumper baru. standard jer.
kesan simen dan ketuk. lampu dan signal baru. (bukan original. taiwan malii)

p/s: masih dalam keadaan terkejut. walaupun kemalangan tak seberapa, the time just not helping.

2 comments:

Sky0ne said...

sabar bang...

Saiyed said...

org yg aku langgar hari tu nak claim dari aku. tak tau la baper plak. dia nak repair dulu. harap2 tak byk sgt la. huhuhu.