Friday, August 13, 2010

Buang bayi hukum gantung

assalamualaikum.

thats the way to do it. maksimumkan hukuman bagi pesalah2 yg buang bayi tu. bagi nasihat tak jalan. buat kempen kesedaran pun tak jalan. so, gantung je la smpi mati. setakat penjara smpi 10 tahun je tak guna gak. sekejap je 10 tahun tu. org tak heran laa. klu dgr hukuman gantung tu baru diorang nih pk 2-3 kali nak buang anak diorang. 

ttg idea nak buat sekolah khas utk org mengandung or anak luar nikah, aku rasa akan lebih menggalakkan org nak buang bayi. sbb diorang tahu ade org nak jaga bayi2 terbuang nih. lg senang hati la diorang. hmmm. walaupun hukuman gantung takkan menjamin terhentinya kes buang bayi, at least pesalah2 tu dapat hukuman yg setimpal. walaupun bayi, dia tetap seorang makhluk tuhan yang bernyawa. mmg patut pun kes buang bayi ni diklasifikasikan sebagai kes bunuh atau cubaan membunuh.

p/s: bulan ramadan nih pun ade lagi kes buang bayi. astaghfirullahal'azim.
Post a Comment