Wednesday, August 18, 2010

Buffet ramadan guna arak

assalamualaikum

sibuk mencari buffet ramadan? sila lah berhati2. ini bukan sahaja nasihat aku tapi jugak nasihat daripada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM). menurut laporan, 70% daripada bufet ramadan di hotel2 dan premis2 makanan di Lembah Kelang mencampurkan alkohol di dalam buffet ramadan mereka. so, kalau nak makan kat hotel2 or tempat yg sewaktu dgnnya, sila lah pastikan status halal tempat berkenaan. macam2 medium dah boleh digunakan utk semak status halal nih. kalau tak tau, boleh gi website JAKIM

Berita nih aku petik dari laman web Utusan Malaysia.


"mencari yang halal itu adalah wajib. jauhilah perkara yang meragukan."

p/s: cari makan kat pasar ramadan, insya Allah halal. masak sendiri lagi senang. confirm halal. insya Allah.
Post a Comment