Saturday, November 8, 2008

Exhausted

assalamualaikum....

aku kepenatan yg teramat sgt. kenape? kerana menempuh perjalanan yg agak jauh. bermula 3/11 yg lalu, aku ade urusan kerja di Kedah dan Perlis. aku ada kat situ selama 5 hari. hari jumaat yg lalu baru balik. aku pergi ngan sorang technician. kami bergilir2 drive kete pejabat. walaupun bergilir, tetap penat.

1st day (hari isnin)
bertolak dari putrajaya lebih kurang jam 9.30 pagi. smpi di alor star kira2 jam 3.00 ptg. aku mintak paklang aku book kan hotel. its happen to be he knows the manager of that hotel. nak dijadikan cerite, manager tu lupa nk letak booking atas nama aku. bilik standard dah penuh. so, dia bagi aku tinggal kat suite utk mlm nih. tp esok kene tukar bilik biasa semula. aku ok jer. asalkan ade tempat utk bermalam. hehehe.
Dinner: sendirian berhad.

2nd day (hari selasa)
Breakfast: Hotel
after breakfast terus gi pejabat MKN Kedah. lps settle kerje, dijamu mihun goreng dan teh susu plak. makan je la sbb org dah sediakan. lepas tu, balik hotel tukar bilik and rehat coz penat tak hilang lg.
Lunch: Laksa and cendol (paklang aku belanje)
Dinner: Sendirian berhad

3rd day (hari rabu)
Breakfast: Hotel
after breakfast terus gi another ofis kat alor star. lepas settle kerje, dijamu plak ngan nasik lemak and air teh o.
Lunch: dibawa oleh staff2 di situ ke Danok. makanan dia mmg superb best la. heheh
Dinner: di rumah paklang aku

4th day (hari khamis)
Breakfast: Hotel
after breakfast terus gi pejabat MKN Perlis kat Kangar. aku redah je drive sendiri sbb sebelum nih mmg tak penah drive ke Kangar. berpandukan signboard dan tips paklang aku, akhirnya smpi jugak. selepas settle kerje, dibawa shopping sket2 kat padang besar. ade la beli barang2 sket.
Lunch: sponsored by MKN Perlis
Dinner: paklang aku belanje makan kat restoran Samudera kat Hutan Kampung

5th day (hari jumaat)
Breakfast: Hotel
after breakfast terus bertolak balik ke putrajaya. kul 2 ptg smpi kat ofis. diberitahu kene hadir bengkel di Port Dickson bermula hari ahad (9/11) sehingga hari khamis (13/11). tak tau nk kata apa. arahan bukan pilihan. bos dah suruh maka terpaksalah aku turutkan. harap2 badan aku dapat bertahan seminggu lagi.

sekian, wassalam.

No comments: