Wednesday, November 19, 2008

Hati-hati di jalan raya

assalamualaikum....

lebih kurang 2 minggu lepas aku ade citer aku eksiden (dalam blog lama). tak teruk sgt. kete pun masih boleh jalan mcm biasa. cuma kemek and lampu pecah dpn blkg.

smlm, member aku plak eksiden. budak wise jugak. teruk gak. siap lompat divider, masuk lane sblh dan tersadai di bahu jalan. nasib baik ada penghadang jalan. kalau tak, mau masuk gaung tepi tu. dia terbabas. klu mcm kes aku dulu sbb jalan licin. kes dia nih jalan tak licin pun. maybe jalan berpasir kot. tp bende dah nak jadi nk buat mcm mana kan? terima lah dgn redha.

kepada rakan2 aku yg lain, berhati-hatilah di jalan raya. walau kete sepower mana pun, nyawa lebih berharga. biar laju atau perlahan, keselamatan mesti lah diutamakan. berhati-hati lah. aku berpesan utk rakan2 dan diri aku jugak. renung2 kan dan selamat beramal. ;)

4 comments:

tna said...

dun forget to wear seatbelt...:)
igtla org tersayang..

Saiyed said...

pakailah tali pinggang keledar. anda mampu mengubahnya.

sentiasa igt org tersyg. sentiasa terbyg org tersyg duduk di sblh. huhu.

LeLs said...

baekk...!!

sy berhati2 selepas ni...

adehh..

Saiyed said...

hmmm. bawak kete tu elok2. jgn asyik nk merempit jer. aku pun sama.huhuhu.