Sunday, January 9, 2011

HTC Smart: Belated Birthday Gift

assalamualaikum.



ulangtahun kelahiran cik isteri ialah pada 1 Januari yang lalu. tapi baru hari nih dpt bagi hadiah kat dia. sbb tu kira belated. no surprises sbb aku mintak dia pilih sendiri. kalau aku beli je nnt takut dia tak berkenan plak. kami beli kat the mines ptg td. original set, not AP.



itu lah rupa handphone baru cik isteri yang tersayang. tgh charge lagi. tak smpt nak explore lagi. sbnrnye HTC ni takde pun dalam wish list masa buat research malam smlm. yang ade dlm list ialah Nokia C3 dan Sony Ericsson Yendo.

so, bila smpi kat mines td, terus pegi ke store Sony Ericsson. tp salesman tu sendiri tak recommend Yendo tu. tinggal satu je la choice. terus ke store Nokia plak. on the way tu, cik isteri nih terpandang la HTC Smart nih. aku ckp jom tgk Nokia tu dulu. lepas tgk2 C3 tu, kitorang terus blah dari store Nokia tu. salesman dia pun tak baper friendly.

terus kitorang tuju ke booth2 yg byk kat tingkat 4 tu. nak cari C3 jugak tp sekali lagi cik isteri nampak HTC Smart tu. so, aku suh salesman tu amik dua2 phone. salesman nih pulak mulut manis. pandai melayan. kitorang pun bandingkan la Nokia C3 dan HTC Smart tu. keputusannya, cik isteri pilih HTC Smart. harga pun sama jer. aku belikan memory card 4GB sbb dia suka dgr mp3. tambah RM30 je. yg lain2 standard box set la.cik isteri sgt lah happy sbb dpt phone baru. tp nak kene ajar dia guna dulu. nnt aku sms dia tak reti nak balas plak. huhuhu.

p/s: aku pun sgt happy sbb dpt belikan sumting for her birthday. =)

1 comment:

shamsiah said...

thank you so much abg...
really appreciate...
walaupun isterimu ini tau sms n call je...tp tetap nak HP cantik jugak..hahahaha...

yea..yea..dapat HP baru...