Tuesday, January 11, 2011

Blog Walking

assalamualaikum..

bloggers mmg sgt la familiar dengan phrase blogwalking atau ringkasnye BW. ada gak yg guna terms blog hopping or blog crawling. ini adalah salah satu cara untuk mempromosikan dan menarik trafik ke blog kita. especially kalau BW ke blog2 yg ramai followers dan readers.

tp ade sesetengah blogger yg sekadar dtg dan tinggal jejak di shoutbox je. tak baca pun entri tuan punye blog tu. aci ke mcm tu? hmmm.entahlah. dulu aku pun rajin gak BW nih. memule dulu aku pun jenis yg tinggal jejak gak. tp skrg tak lagi. at least aku akan baca satu entri tuan punye blog tu. klu entri tu menarik, insya Allah aku akan komen jugak.

tp lately aku dah jarang dah BW nih. mungkin sbb agak sibuk di pejabat. bila balik umah pulak dah penat dan malas nak online. tp malam ni aku gagahkan jugak membalas kunjungan rakan2 blogger yang tinggalkan jejak di shoutbox aku. smpi 7 page shoutbox tu baru abis. ramai jugak yg datang menjenguk dan memfollow. terima kasih aku ucapkan pada semua. ada masa nnt aku BW lg blog korang.

p/s: tolong promote blog Jom Makan sekali boleh?? hehehe

3 comments:

Madd said...

blogwalking...
uhhhuuuhu....
blogwalking sekadar part time...
ade keje utama ag kene buat...
ehhehehhe

admin said...

hehehehehe..
setuju2..

Saiyed said...

hahaha...betul3...
keje yg dpt gaji bulan2 tu yg perlu diutamakan...
hehheh