Wednesday, December 23, 2009

kenape byk keje??

assalamualaikum..

kenape aku byk keje ek? org lain pun byk keje jugak ke? especially dekat akhir tahun nih la. kenape begitu ye? yg betul2 byk keje and buat keje nmpk la busynye. yg sepatutnya byk keje tp nmpk mcm relax nih mcm mana plak? kadang2 tgk diorang relax tu mcm jeles la jugak. nak tanye kang takut dikata laser la plak kan? tp seriusly diorg nih wat keje ke tak? ermmm. klu org lain yg kene buat keje yg sepatutnya dia buat, maksudnya dia tak buat la keje yg sepatutnya dia buat kan? klu dia buat keje yg sepatutnya dia buat, takde la org lain kene buat keje yg sepatutnya dia buat, kan? make sense tak? ke aku dah mengarut dah nih?? hahahaha.

moral of the story: buat la keje yg diamanahkan. klu pun org kat dunia nih tak tanya or tak berkira sgt, kat akhirat nnt kene jawab jugak. wallahu'alam.

p/s: keje tu keje jugak, ibadat jgn lupa. nak kejar dunia, kene bawak akhirat sama. klu tertinggal salah satu, takde maknanye hidup.
Post a Comment