Tuesday, December 15, 2009

Malaysia menang!!

assalamualaikum...


Keputusan Semi Final:
Malaysia 3 Laos 1

tahniah buat pasukan malaysia kerana layak ke perlawanan akhir. last time malaysia layak final ialah pada 2001. kat KL. klu tak silap aku masa tu m'sia lawan indonesia. malaysia kalah sbb gol sendiri azmin azram aziz. lps tu nama azmin terus tenggelam. pastu pindah team pahang pakai jersi no 7. ntah pape2 keeper pakai no 7. hahaha.

back to topic. mmg dah lama aku tak tgk live game malaysia. aku tgk game smlm malaysia main ok. cuma bile dah leading 1-0 tu player mula main2. sambil lewa. bile laos dah samakan kedudukan 1-1 baru la kelam kabut nak cari gol lagi. alhamdulillah menang jugak 3-1 hasil 2 jaringan Baddrol Bakhtiar (Kedah) dan 1 gol safiq rahim (Selangor). overall performance malaysia mmg ok tp kene improve lagi lawan vietnam kat final nnt sbb vietnam dah penah kalahkan kite masa group game hari tu.  striker kene improve lagi sbb smlm striker malaysia tak menyerlah. midfielder yg score semua gol. harap2 zaquan adha bleh main final nnt and improve overall performance malaysia.

player yg mencuri tumpuan aku smlm ialah right back malaysia, Kunalan. ntah dari mana dia datang tp aku tgk dia main semangat giler. stamina mantap, laju, tackle tepat dan bersih. hopefully team nih bleh improve lg dan bawak balik pingat emas. aku rasa coach rajagopal pun patut dikekalkan walaupun malaysia kalah final nnt (harap2 menang laa...). jgn lepas satu tournament terus nk pecat n cari coach baru. kene pk masa depan. squad yg ade skrg masih muda dan perlu dikekalkan dan diberi lebih byk pendedahan antarabangsa supaya lebih mantap.

heheheh. sekian dulu. dah macam penulis ruangan sukan plak. nanti lepas final aku update lagi.

p/s: majulah bola sepak untuk negara.

No comments: