Tuesday, November 2, 2010

Kenape marah RON97 naik?

assalamualaikum.

td aku dgr berita bahawasanya minyak RON97 naik 5 sen. status kat facebook dan byk entri blog ckp pasal perkara nih? betul ke? aku tak aware plak pasal bende nih sbb aku mmg tak pakai pun minyak RON97 tu. tapi.....

kenape nak marah kalau ye pun minyak RON97 tu naik? kan dulu kerajaan dah umum yg harga minyak RON97 tu diapungkan ikut harga pasaran semasa dunia. kalau harga pasaran naik, maka naiklah jugak harganya di Malaysia. takkan tak paham kot. harga RON95 je yg disubsidikan sepenuhnye. RON97 mmg akan berubah ikut pasaran. itu yg aku paham la. tak tau la klu selama nih pemahaman aku tu salah. huhuhu.

aku bukan la nak menegakkan benang yg basah atau nak menunjukkan aku nih pro mana2 pihak. tp pk2 sendiri la. klu dah tau minyak tu mahal, pakai je la RON95. bersubsidi dan tetap harganya. esok2 kalau RON97 tu turun, pakai la balik.

p/s: beli kete mahal2, takkan nak pakai RON95 je kan? ape class?!! huhuhu

4 comments:

Sky0ne said...

ala org yg bising2 semua ni dpt info minyak naik je mula2, taktau pun minyak ron97 yg naik, bukan ron95..

takpun org lain marah, dia pun ikut marah sama..tapi apa pun taktau, main ikut org je...hihi

Saiyed said...

hahaha...aku pun rasa mcm tu...
emo je lebih...
pastu marah tak umum dalam bajet la ape la...
adoiyaiii...

brat2104 said...

mereka pakai ron97..

masih ramai lagi yg prefer pakai ron97 sebab lebih jimat dan lebih mesra enjin (kurang mendapan karbon segala bagai)

tinggal kat petronas yg aku g xde ron97 je..

Saiyed said...

aku dah tak pakai petronas dah. time terdesak je baru pakai. skrg nih lebih prefer kepada esso. lebih kilometer berbanding petronas.

itu untuk enjin kete aku la. lain kete lain peel. hehehe