Wednesday, August 10, 2011

Syarifah 'Aisya Qaisara dah besar

assalamualaikum.

dalam diam, usia anak kami dah mencapai 6 minggu. Alhamdulillah, setakat nih semuanya ok dan dia pun nampak sihat. last week pegi klinik untuk follow up lepas sebulan. kene injection hepatitis B. berat 'Aisya Qaisara masa tu 4.9 kg. naik 1.1kg lepas sebulan dilahirkan. nurse tu cakap semuanya ok so aku tak risau sgt. baby mmg cepat besar kan? hehehe.

sekarang nih kami sedang menyediakan keperluan utk dia. keperluan dari pelbagai segi la. last week dah beli stroller dia kat Jusco Equinne Park. mmg dari wife aku bersalin lagi aku dah target nak beli stroller tu. walaupun agak murah, tp aku rasa ok la untuk dia. cuma agak besar sket la bila dah masuk dalam bonet kete aku tu. huhuhu.

last weekend plak kami bawak dia pegi Emas Sri Pinang di Metro Point Kajang. wife aku nak belikan dia gelang tangan. sblm nih pernah gi tanya kat Tomei The Mines tp mcm mahal jer. Emas Sri Pinang gak jadi pilihan. sejak kami bertunang smpi la dapat anak, semuanya beli kat situ. dapat la anak aku seutas gelang tangan untuk dipakai ketika hari raya nanti. aku? apa pun tak dpt lg. huhuhu.

anak aku nih kuat menyusu la. sampai penat ibunya bagi breast feeding. terpaksa bagi susu botol jugak. mak aku suh aku bagi nestum yang halus jer. aku tak berani sbb anak aku tu baru sebulan lebih. melalui bacaan aku, biasanya dah 3-4 bulan baru boleh bagi nestum. tp mak aku cakap aku dan adik beradik aku dulu masa sebulan lebih dah makan nestum. elok jer hidup besar smpi skrg. hmmmm. dilema gak aku. tp aku tgk dulu la mcm mana. kalau wife aku dah tak larat sgt nnt maybe aku beli jugak la nestum tu kot. we'll see.

p/s: baju raya takde lagi nih. huhuhu.

2 comments:

Fadzly@RyCO said...

weh .. letak ler gambor sekeping .. hehe

Saiyed said...

gmbr kat facebook dah banyak...hehehe