Saturday, April 25, 2009

Cendol Leman Dawi

assalamualaikum...

dah byk kali dgr pasal keglamouran cendol pakcik leman dawi nih. siap masuk Majalah 3 and Warung Kita lagi. hari nih aku dan beberapa rakan berfunride and konvoi ke situ. bertolak dari rumah aku jam 10.30 pagi. kumpul kat RnR Nilai jam 11 pagi. pekene mihun sup dulu pastu baru gerak ke destinasi sbnr. smpi kat situ lebih kurang jam 12 tghari. masa tu dah ramai org dah. gile tul. tgh2 ari terik mcm tu pun penuh org duk mkn cendol. nk cari tmpt duduk pun kene berebut. bile dpt tmpt duduk baru gi order. yg bestnye sbb sekali order je pastu bleh topup/refill sebanyak mana yg korang larat. huhuhu. kesimpulan dari perjalanan hari ini:
Servis kete + tukar spark plug + alignment = RM 165.00
Cuci kete + vakum kat Mobil Wash n Run = RM 15.00
Bekpes Mihun Sup + Nescafe O kat RnR Nilai = RM 5.00
Isi minyak kat Petronas RnR Seremban = RM 50.00
Tol Kajang-Senawang = RM 6.50 x 2 = RM 13.00
Cendol Pulut Leman Dawi + 3 kali refill = RM 1.50
Dengar Pak Leman berceloteh tanpa henti secara live = PRICELESS!!!

hahahahha.
aku rasa pak leman tu suka kot kitorang dtg ramai2. 5 bijik kete, 10 orang sekali serbu. huhuu. byk kali dia duk ulang alik kat tmpt kitorang duduk. seronok melayan kitorang kot. dtg jauh nih. heheheh. klu dia lalu je mesti dia singgah bertanya and berceloteh. smpikan dia tanye sorang2 asal mana. smpi turn aku ditanya, aku jawab pahang. dia pun bgtau la fakta2 yg berkaitan ngan negeri pahang yg aku sendiri pun tak tau spt keluasan tanah, jumlah penduduk, dan mcm2 lagi la termasuk asal usul sebutan nama pahang tu. pastu dia tanye baper percent aku caya pasal asal usul sebutan tu. aku jawab "ntah". apalagas dia kuarkan la buku fakta dia tu. dia ckp klu dia salah, aku bleh mkn cendol kat situ free selama 15 tahun. hahaha. dia bg aku tgk buku tu. ade keratan akhbar pasal Inderapura (nama asal pahang). pastu siap highlight lagi fakta pasal asal usul sebutan nama pahang tu. aku ckp "Cayo cayo cayo". wakakakakaka.
masa kitorang nak balik tu pun dia siap bermadah lagi pasal merpati la ape la. suh pegi melancong la berbagai. hahahahaha.
mmg happening la pakcik leman tu. nnt aku nk bawak famili aku pi situ la. 2 thumbs up pak leman!!
huhuhuhu.

p/s: gmbr akan menyusul kemudian. tunggu kamera org sbb aku tak amik gmbr pun. hehehe

No comments: