Saturday, April 9, 2011

Maharaja Lawak

Assalamaualaikum

it has been a while since i last updated this blog. chewahh. speaking london plak. hahaha. as usual, kesibukan di tempat kerja dan kepenatan di waktu malam membuatkan aku agak kemalasan dan ketiadaan masa utk menulis walaupun sbnrnya aku ada banyak cerita untuk dikongsikan. so, 1st of all, let me start with Maharaja Lawak sbb baru je tgk last nite. still fresh in memory.

my expectation are very high on this program. aku rasa org lain pun mcm tu sbb peserta2 semuanya finalis dari musim pertama hingga kelima. ada yang best, ada yang ok2 jer dan ada yg sgt teruk, sgt mengecewakan. setakat 2 minggu maharaja lawak bersiaran, belum lagi ada penyingkiran. tp aku rasa sepatutnya dah ada yg patut disingkirkan atau patut2 lah tarik diri. huhu.

berikut senarai peserta favourite (tanpa mengikut ururtan) pada pandangan aku:
  1. Jozan
  2. Nabil
  3. Sepah
  4. R2
  5. Jambu (Yus + Tauke)
berikut senarai peserta paling teruk (tanpa mengikut ururtan) pada pandangan aku:
  1. Wai (Idlan + Kecik)
  2. Amir
yang lain2 nih ok2 je la:
  1. Jihan
  2. Balas
  3. Man
  4. Alex
  5. XN3
yang favourite tu sbb diorang nih dah ada pengikut masing2 dan peminat masing2. diorang dah lama dan dah byk berlakon drama/siri komedi kecuali R2 yang baru graduate dari Raja Lawak 5. tp R2 nih mmg best dan favourite aku dalam RL5 hari tu. sayang diorang tak menang.

yang ok2 aje tu maybe sbb diorang nih tak berapa nak popular jika dibandingkan dengan favourite especially Man dan Balas yg baru jugak graduate dari RL5. tapi diorang nih pun ada outside chances kalau diorang berjaya buat orang tergelak terguling2. hehehe

yang teruk. hmmmm. tak tau la mcm mana nak kata. aku rasa amir tu tak layak pun ada dalam rancangan nih. tp ntah la. dia pun ada peminat dia sendiri. so aku takleh la nak kutuk dia lebih. of coz la peminat2 dia akan suka dengan lawak2 dia tp aku tak. aku rasa yg kat studio tu pun gelak tak ikhlas ngan dia. hehehe. Wai pun sama. gabungan nih mmg tak menjadi langsung. paling ketara persembahan semalam. sampai sunyi sepi studio dibuatnya. org tak gelak langsung. satu perkara yang aku rasa amat memalukan untuk seorang pelawak. the worst comedy performance ever!!

dah 2 minggu takde tema. tp minggu dpn Juri dah bagi tema musical comedy. mesti best. inilah tema favourite dalam raja lawak. hehehe. kepada juri, tolong la singkirkan 2 peserta yng teruk tu. kurang sket org. boleh tambah masa persembahan yg lain2. hehehe.

p/s: Juri terbaik - Mamat Khalid. hahahah

2 comments:

Miecyber said...

Wai memnag paling teruk kerana tidak ada chemistry dan lawak tak ikhlas.Idlan macam dalam keadaan tertekan je..

Tandas segera

Saiyed said...

wai memalukan diri sendiri jer...
kesian diorang...
malu siot mcm gitu...