Monday, April 11, 2011

Tips Beli Stroller

assalamualaikum.

memandangkan tak lama lagi aku akan terjebak dengan dunia kebapaan, maka aku nak buat la satu entri yang berkaitan dengan dunia kebapaan itu. tujuan aku buat entri ni sbnrnye untuk mengingatkan diri aku sendiri jugak. takut lupa nnt. sumber2 nye aku pun dah tak ingat dah aku dapat kat mana. aku search kat google pastu aku print. so, kalau ade tuan punye tips nak tuntut credit, please leave a comment. hehehe.

ada stroller yg sesuai untuk newborn hingga 3 atau 4 tahun tp tak semua stroller yg sesuai untuk newborn. so, tgk betul2 sblm buat keputusan nak beli stroller. jadi di sini adalah antara ciri2 untuk ditimbang sebelum beli stroller.

Ruang tidur baby
kalau boleh, beli stroller yang boleh adjust tempat duduk/tdo (backrest) tu. utk newborn baby, pastikan boleh recline backrest tu sehingga 90 degrees supaya baby boleh tdo.

Saiz/Berat
kegunaan stroller adalah untuk dibawa berjalan. so, kene la muat dalam bonet kete. pastikan saiz stroller setelah dilipat tu tak terlalu besar hingga penuh ruang bonet kete. nnt barang2 shopping nak letak mana? ambil kira jugak berat stroller tu sbb nak kene angkut selalu. hehehe

Basket
ada stroller yg ada basket kat bawah tu. ada yg besar, ada yg kecik. so, pilih la yg terbaik ikut keperluan anda.

Handle
pada aku, ini antara yg paling penting. kalau boleh, beli stroller yang handle dia boleh adjust untuk forward facing atau baby facing. nak baby tu mengadap kite atau mengadap depan. pilihan di tangan anda.

aku dah tgk banyak jenis stroller tp aku rasa yg satu nih menarik minat aku untuk membelinya nnt.
http://www.sweetcherry.com.my
Model: A516E 2 in 1 Rockie Stroller
Berat : 8.3 kg
  • Suitable from newborn to 4 years old
  • Easily convert to a CRADLE and/or ROCKER
  • Reversible handle for forward facing or baby facing positions.
  • 3 positions adjustable backrest for better comfort
  • Removable front tray with cup holder
  • Folding canopy with viewing window and sun visor
  • Big and easy access shopping basket
  • Easy and compact fold for easy storage
p/s: bila agaknya masa yg sesuai untuk beli stroller ek? heheh

No comments: