Tuesday, September 1, 2009

Rezeki oh rezeki

Assalamualaikum.
sabtu lepas aku balik kg. oleh sbb adik aku abis kelas lmbt, maka kami pun bertolak agak lewat gak la. masa tu aku tgk jam kat dashboard kete aku lebih kurang kul 3.45 kot. aku bajet smpt sampai rumah sblm berbuka. tapi jalan jem la plak. igtkan balik hari sabtu tak jem sgt. smpi kat ampangan (lepas senawang) dah pukul 5 lebih (jam dashboard). so, berenti solat asar and beli la air and mknn sbg bekalan berbuka. sbb mmg confirm tak smpt nye nk berbuke kat umah. jam kat dashboard dah pukul 7.15 tp hotfm still xpasang lagu2 nasyid atau tazkirah ke ape ke. aku tunggu smpi kul 7.19 pun takde lg. masa nih aku dah smpi kat area keratong. waktu berbuka ialah 7.16. so dgn yakinnya aku pun kejut adik aku yg tdo baik punya kat sebelah aku ckp kat dia dah masuk waktu. aku pun berbuke la dgn air twister oren dan 7 biji kurma. bile jam kat dashboard aku menunjukkan pukul 7.25, terdengar lah suara deejay hotfm ckp yg org2 kat semenanjung ade lg setengah jam sblm berbuka. aku terpinga2 kejap. pastu aku tgk jam tgn aku and jam kat handphone aku. baru pukul 6.55 petang!!!! huwaaaa. patut la cerah benderang lagi. huhuhuhu. aku tak jadi teguk air lg. adik aku terberenti mkn roti dia yang dah tinggal separuh. huhuhu. rupa2nye, jam dashboard aku tercepat stgh jam. maybe masa aku pi buat alignment sblm balik tu, budak tu bukak wayar bateri kete aku sbb lampu warning engine menyala. aku tak perasan plak ianya effect pada jam tu. adeh. hmmm. rezeki. bukannya sengaja nak berbuka awal. rezeki la tu kan? hihihi

2 comments:

Sky0ne said...

alasan!!! kekeke larikkk

Saiyed said...

bukan alasan la...
mmg sesungguhnye aku dikurniakan rezeki pada masa itu dan aku bersyukur...

hehehe