Monday, June 1, 2009

Syurga Cinta

assalamualaikum...

aku dah lama tak tgk wayang. selain nk tgk heliza tu berlakon, ade sumting yg menarik aku utk tgk citer nih. aku igt citer nih mcm satu citer Indon dulu, Kiamat Sudah Dekat. tp lepas tgk hari tu ternyata tak sama walaupun konsepnye mungkin ade sedikit persamaan. and aku tak nyesal tgk citer nih. ada byk bende boleh dijadikan iktibar dan pengajaran.
Jodoh nih ade 3 jenis. yang pertama, jodoh dari syaitan. Berjumpa, berkenalan, saling menyukai, terjebak dengan maksiat, terlanjur dan barulah berkahwin.
yang kedua, jodoh dari jin. lelaki suka tp pompuan tak suka. so lelaki bomohkan pompuan supaya suka kat lelaki and mereka pun kawin.
yang ketiga, jodoh dari Allah. Berjumpa, berkenalan, saling menyukai. si lelaki melamar si perempuan dan diterima. berkahwin dan hidup bahagia. itulah Syurga Cinta.


Kenapa Allah sorokkan matahari dan datangkan guruh, petir dan hujan? kerana Allah mahu berikan kita pelangi......


cinta hanya untuk orang yang benar2 ikhlas ingin memilikinya, bukan untuk dipersendakan.

hmmm. the truth is, citer ini mampu menghadirkan keinsafan dan kekesalan bagi yang betul2 memikirkan dan menghayati mesej yang cuba disampaikan. sesungguhnya manusia sentiasa lupa dan alpa. termasuklah diri aku sendiri. bukan kita tak tau tp kite buat2 tak tahu. kenapa? tepuk dada tanyalah iman.

salam.

No comments: