Friday, October 29, 2010

Ayahanda dah pulang

assalamualaikum.

hari rabu yang lalu ayahanda dah dibenarkan keluar dari hospital. skrg nih ayahanda tinggal di rumah aku di kajang. aku dan adik beradik yg lain bekerjasama menjaga ayahanda sbb dia masih belum boleh bergerak sendiri atau pun bercakap. masih lagi belum boleh makan. hanya minum susu yg dimasukkan melalui tiub setiap 3 jam. harga susu tu plak boleh tahan mahal nye. RM39.90 untuk 400gram dan RM74.50 untuk 900gram. tak tau la smpi bila kene bagi susu tu. susu tu pulak khas untuk pesakit diabetes. Nestle Nutren for Diabetics. 

masa discaj hari tu, doktor ada bagi ubat. bekalan ubat untuk 2 bulan. ada lebih kurang 7 jenis ubat dan 2 jenis suntikan insulin. setakat nih aku ngan adik lelaki aku yg bagi suntikan tu. dgn bekalan ubat byk mcm tu, mmg kene disiplinkan masa utk bagi ubat2 tu sbb tak nak keadaan ayahanda bertambah buruk. akan cuba sedaya upaya untuk pulihkan dan buat ayahanda rasa selesa.

p/s: tgh tunggu nak dapatkan tilam angin dan suction machine dgn bantuan dari hospital.

6 comments:

Qib said...

ayh awak skit apo..

Saiyed said...

ayahanda kene stroke...
darah tinggi...

linie said...

name susu tu wat aku tringat arwah mak aku..arwah dlu pon kne minum susu tu tru tube sbb diabetis..(haiyoohh,,ttba sedey japp,,)

hopefully ur dad will recover soon..insyaAllah..

Saiyed said...

thanx linie.

bersama-sama said...

sis, mak i pun baru kuar spital penyakit yg sama. minum susu gak glucerna rege dlm RM40 gak la. ne nak tanya, mana nak cari mattress tu eh? nak dapatkan dari hospital macam mana plak?

Saiyed said...

sis?? i lelaki tulen tau! hehehe.

mattress tu boleh cari kat kedai yg supply peraltan medical. tp i mintak hospital yg rekemenkan. kalau kat hospital putrajaya, cuba u tanye kat Unit kebajikan Hospital. atau tanye kat sister kat hospital. harga around RM500. tp tgk jenis gak la.