Sunday, October 18, 2009

sibuk or bizi??

assalamualaikum

hmmm. keje ape je yang mudah kat muka bumi nih? aku percaya walau semudah mana pun sesuatu keje itu, ada masa susahnye jugak, ada masa sibuknye jugak. takkan ade keje yg boleh kan kite dapat gaji dgn hanya menggoyangkan kaki. sape kata keje kerajaan (gomen) boleh relaks? hmmm. sbnrnye mungkin ada benarnya yg keje gomen nih bleh relaks sket berbanding keje swasta. tapi bergantung kepada tmpt dan masa la. klu time tak bizi mmg la boleh relaks. tp kene time sibuknye, mau tak cukup kaki tangan nak buat. masa tu la berharap sehari ada 37 jam. baru tau langit tu tinggi ke rendah. hehehe.
adat keje makan gaji mcm tu la. ade masa bertenang, ade masa bertendang, ada masa kat bawah, ada masa kat atas. ape yang penting? KERJASAMA!!! hahahaha. iklan kejap. ape yg penting dalam menjalankan tugas adalah sifat ikhlas menunaikan amanah yang diberi dengan penuh rasa tanggungjawab, bukan tunggu disuruh atau dipaksa baru nak buat keje walhal keje itu dah sememangnya tertulis sebagai apa yang sepatutnya dan seharusnya kita lakukan. hmmmm.

selamat bekerja. heheheh.

salam.
Post a Comment