Wednesday, July 10, 2013

Ramadhan Kareem

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..

syukur alhamdulillah dapat bertemu lagi ramadhan. tapi ramadhan kali ni tak sama macam yang lepas2. kali pertama sambut ramadhan tanpa abah. sayu jugak. masa2 ni la teringat waktu berbuka puasa ngan abah. teringat bersahur ngan abah. yang paling aku ingat kene marah ngan abah waktu sahur sbb makan telur masin yang merah je. yg putih tak makan sbb masin (nama pun telur masin. huhuhu) sejak tu aku dah pandai makan telur masin dan sahur akan rasa kekurangan kalau takde telur masin. 

kalau time berbuka biasanye abah tak duduk. bila dah dekat nak masuk waktu, dia akan berdiri kat meja makan. bila dah azan or masuk waktu, abah makan kurma or minum air sket pastu gi solat maghrib dulu. lepas maghrib baru dia duduk and makan makanan yang lain.

ade satu tahun tu (tak igt tahun bila), aku selalu ikut abah gi amik pak imam dan bawak ke masjid sbb rumah pak imam agak jauh dari masjid. habis terawih, lepas moreh plak hantar pak imam balik rumah. itu la rutin harian abah masa bulan puasa tahun tu. sekarang pak imam tu dah pindah ke daerah lain.

ermmm....

Al-fatihah.

p/s: Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak
Post a Comment